با سلام خدمت کاربران محترم مهتاآنلاین
با اینکه بیش از 4 سال از فعالیت مهتاآنلاین در عرصه سرویس دهی خدمات هاستینگ میگذرد اما یکی از مشکلاتی که همواره اپراتور های پاسخ گوی ما با آن مواجه هستند نحوه ارتباط کاربران با بخش پشتیبانی آنلاین و تیکتینگ است.
لذا از شما کاربران تقاضامندیم جهت نهادینه کردن طرز ایجاد صحیح یک درخواست پشتیبانی این مقاله را تا پایان با دقت مطالعه نموده و در تکثیر و اشاعه آن سهیم باشید.

نخست

ابتدا میبایست درخواست پشتیبانی و چرایی ایجاد آن را بررسی کنیم.
درخواست پشتیبانی که در بین هاستینگ ها و سیستم های اتوماسیون آنها به نام ‘تیکت’ (بلیط پشتیبانی) شهرت یافته است و عبارت است از یک درخواست کتبی که در سیستم اتوماسیون یک هاستینگ جهت بررسی توسط اپراتور های هاستینگ مذکور ایجاد میگردد.
معمولا تیکت ها را زمانی ایجاد میکنیم که با مشکل فنی مواجه شده ایم، سوالی برای ما در حوزه سرویش دهی ایجاد شده و نیاز به بررسی توسط سرویس دهنده خود داریم.
ایجاد تیکت برخلاف نحوه پشتیبانی تلفنی محدودیت زمانی نداشته و به عنوان نوعی احراز هویت تلقی می شود.
احراز هویت بدین معنی است که کاربر ‘x’ برای خرید یک سرویس مشخصات خود را در سیستم اتوماسیون مهتاآنلاین وارد کرده است و از این طریق اقدام به خرید نموده است، لذا با توجه به موانعی که در فضای مجازی موجود است تنها راه ارتباطی کاربر برای عوامل مدیریتی فقط حساب کاربری ایجاد شده ایست که از سوی آن اقدام به خرید سرویس نموده است.
لذا از این جهت کارکنان بخش پشتیبانی آنلاین و یا تلفنی در ارتباطات کاربران از آن ها درخواست می کنند که نسبت به ایجاد تیکت در بخش کاربری خود اقدام نمایند، چرا که اگر غیر از مورد فوق باشد، هر شخص متفرقه ای میتواند از طریق بخش پشتیبانی آنلاین و یا تلفنی اقدام به درخواست حذف، انسداد، لغو و سایر موارد مدیریتی را به روی سرور شخص دیگری نماید.
بنابراین درخواست پشتیبانی در فضای مجازی، فقط و فقط در بخش حساب کاربری خریدار سرویس صورت میگیرد.
در صورت عدم انجام احرازهویت در فضای آنلاین هر شخصی میتواند خود را جای کاربر تهیه کننده سرویس معرفی کرده و اعمال مدیریتی بر روی سرویس انجام دهد.
اینگونه احراز هویت بدین معناست که کاربر با ورود به بخش ناحیه کاربری با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور خود تنها عوامل مدیریتی که از این پنل به اپراتور اعلام گردد جامع عمل پوشانیده میگردد و سایر درخواست ها اعم از درخواست تلفنی و درخواست در بخش پشتیبانی آنلاین و بخش فروش باطل است.

دوم

حال که با مفهوم تیکت آشنا شدیم می توانیم نسبت به ایجاد یک تیکت پشتیبانی ادام نماییم.
در ابتدا به صفحه درخواست پشتیبانی و یا ارسال تیکت مراجعه میکنیم، که در مهتاآنلاین آدرس آن به صورت زیر است:
http://www.client.mahtaonline.ir/submitticket.php
ticket2
پس از مراجعه به این صفحه عناوین مرتبط با سرویس ها و درخواست های مختلف را مشاهده می نمایید که می بایست بنا به نوع و موضوع درخواست خود بخش مرتبط را انتخاب نمایید، برای مثال چنانچه شما درخواست و یا سوالی در ارتباط با سرورمجازی خریداری شده خود در مهتاآنلاین دارید میبایست گزینه پشتیبانی سرور مجازی را کلیک نمایید.
 
نکته1: چنانچه عنوان بخش مرتبط با درخواست خود را در این لیست نمیبینید می توانید از طریق بخش دیگر و یا تماس با ما موضوع مد نظر خود را مطرح نمایید.
نکته 2: برای ایجاد تیکت در مهتاآنلاین، می بایست پیش از درخواست ثبت نام کرده باشید، چنانچه ثبت نام نکرده اید می توانید از طریق لینک زیر نسبت به ایجاد اکانت کاربری خود اقدام نمایید.
ثبت نام در مهتاآنلاین: http://www.client.mahtaonline.ir/register.php
پس انتخاب بخش مورد نظر با صفحه زیر مواجه خواهید شد.
ticket
در این صفحه همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در بخش عنوان یک عنوان مناسب، در لیست بازشو زیر عنوان، سرویس و بخش مرتبط با موضوع تیکت را انتخاب و اولیویت آنرا مشخص نموده و در بخش پیام شرح سوال، درخواست یا مشکل خود را قرار داده و در صورت نیاز به ارسال فایل پیوست از طریق بخش ضمیمه ها اقدام نمایید.
دقت بفرمایید که در هنگام ایجاد درخواست از زبان فارسی، لفظ مناسب رسمی استفاده نموده و از ایجاد تیکت با زبان Finglish و یا لفظ عامیانه خود داری نمایید، چرا که اپراتورهای بخش پشتیبانی همواره با درخواست ها مختلفی مواجه هستند و هرچه که متن درخواست شما واضح و سلیستر و همچنین محترمانه تر باشد روند رسیدگی و پاسخ دهی آن نیز به طبع درخواست موثر شما سریعتر و کاراتر خواهد بود.
نکانت مهم متن پیام
  1. تیکت ها را فقط از طریق ورود به ناحیه کاربری در این بخش پاسخ دهید، ایمیل های ارسالی تنها جهت اطلاع شما هستند لذا از پاسخ دادن به انها بپرهیزید.
  2. درخواست های کوتاهتر همواره موثر تر هستند، لذا از توضیحات اضافه بپرهیزید و تنها اصل مشکل و یا سوال را نهایتا در چند سطر مطرح نمایید.
  3. یک عنوان مناسب برای تیکت بسیار تاثیر گذار است.
  4. از ایجاد دو درخواست یکسان پیاپی و یا پاسخ به تیکت هایی که توسط اپراتور پاسخ داده نشده است به شدت خودداری کنید.
  5. از ایجاد درخواست با لفظ عامیانه به شدت خود داری نمایید.
  6. در درخواست های پشتیبانی همواره در تمامی شرایط از لفظی محترمانه استفاده نمایید.
  7. از شوخی و یا موارد مشابه در متن تیکت خودداری بفرمایید.
  8. پس از حل مشکل و یا دریافت پاسخ مورد نیاز تیکت خود را در ناحیه کاربری ببندید.
  9. زمان استاندارد پاسخگویی 1 دقیقه الی 24 ساعت می باشد لذا در دریافت پاسخ صبور باشید.


Wednesday, June 1, 2016

« برگشت